28.07.2015

Do You Read Crime Novels?

Czytacie kryminały?

Po Krajewskiego sięgnęłam, gdy opowiedział mi o nim A. Najpierw po tytuły z jego półki, z czasem po te, które sama dodałam do naszej wspólnej biblioteczki. Książkę Nesbø nabyłam ponieważ w księgarni nie mieli ostatniego Krajewskiego, kiedyś usłyszałam coś o skandynawskim kryminale w TVP Kultura, a sprzedawczyni poleciła właśnie jego.

Policję, Władcę Liczb i Pentagram pochłonęłam w ciągu ostatnich kilku (a może już kilkunastu) tygodni. Cóż, z dobrze napisanymi kryminałami jest właśnie ten problem (?), że nie da się ich odłożyć - akcja mknie jak szalona, autor dodaje wątek za wątkiem, wiedzie na manowce i nie pozwala zaznać spokoju, póki ostatnia strona nie zostanie przeczytana (mam tu na myśli bardziej Nesbø niż Krajewskiego, choć książek tego ostatniego również nie potrafię odłożyć). Mimo to nie czułam potrzeby, by pisać tu o każdym z tytułów z osobna. To nie tego typu książki, które inspirują czy zmieniają patrzenie na świat - przynajmniej nie dla mnie. Ponieważ jednak lubię czytać i potrzebuję przenosić się w inne, niekoniecznie lepsze, ale z pewnością bardziej emocjonujące światy, z pewnością nie raz sięgnę jeszcze po jakis kryminał.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz